torsdag 13 november 2014

Svisch sa det...

Och så är det helg snart igen!

I söndags kom sex av Johans barn på farsdagsfirande. Han fick en fin blomma, vi fikade, åt tacos och avslutade med att titta på Allt för Sverige då vi var med :)

I tisdags fyllde William 16 år, och jag tog med båda födelsedagsbarnen på lunch - mysigt!


Hela veckan har jag känt mig trött och lite nedstämd. Men jag försöker att tillåta mig vara det, att sova och vila mycket och inte behöva vara så jäkla duktig hela tiden... Jag har ju hunnit tänka väldigt mycket under det här halvåret som jag varit sjukskriven. I början var det mycket kaos och negativa tankar, men successivt har jag börjat tänka annorlunda. Vad vill jag? Vad är jag? Vad vill jag bli? Hur vill jag må? Jag vill bli Mitt bästa Jag, och då menar jag inte yrkesmässigt. Jag vill må bra, vara frisk och stark i kropp och själ. Jag vill äta bra och minimera alkohol. Denna vecka har jag börjat dagen med 40 minuters promenad, en varm dusch och 20-30 minuters yoga. Jag har dragit ner på kaffet, då det stressar mig, och dricker max två koppar per dag. Jag har slutat röka och äta gluten. Jag har långt kvar innan jag når mitt bästa jag, men jag är på god väg ;)

En bild från gårdagens promenad, dimman ville inte riktigt släppa greppet, men solen värmde!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar