torsdag 20 mars 2014

Iskallt...

Usch vilken eftermiddag det blev. Hade tänkt att jag skulle gå de 3 kilometrarna till skolan men det spöregnade så jag bestämde mig för att åka buss i stället. Gick den halva km till hållplatsen, iförd gummistövlar och ullfrottesockor. So far so good...


Var ute i god tid då jag hade en tid att passa. Väntar på bussen som ska komma kl 14. Klockan blir 10 över, 20 över, halv... 14.40 kommer äntligen den buss som skulle varit där 14.30. Vid det här laget är jag GANSKA genomkyld och känner knappt mina fötter. Kommer till mötet en kvart sen men har ringt och meddelat det. Allt bara bra i skolan, tack och lov ;) Buss hem och ytterligare en promenad från hållplatsen, det har iaf slutat regna. På med kaffe och eld i kaminen för att få upp lite värme. Tyvärr hade vi nästan slut på ved, men jag eldade reklam och kartonger tills jag var varm igen :)


Sen gjorde jag en tacopaj och bakade grahamsfrallor. Hade planerat att färga utväxten men orken tog slut. Nu blir det tv och en nybakt fralla. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar