tisdag 12 augusti 2014

Dunder och brak!

Jädrar i min lilla låda vilket åsk- och regnväder det blev! Det blixtrade och dundrade sekunderna efter varandra. Ur med tv och dator och vänta ut ovädret. Lite mysigt faktiskt, när man inte behöver gå ut ;)

Hittade ytterligare en trasmatta loppis - lycka! Slängde den i tvättmaskin när jag kom hem och hann som tur var INTE hänga ut den på tork :)

Jag har bestämt att återuppta en gammal vana, nämligen att baka i stort sett allt bröd själv. Det går åt en hel del bröd här och det är ganska dyrt om man vill ha ett bra bröd. Sen vet man ju faktiskt exakt vad det är man stoppar i sig om man bakar själv, och det känns nog så viktigt!

Hittade ett recept i min gamla receptsamling som jag provade för första gången idag. Hoppas det smakar lika gott som det ser ut...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar