måndag 25 augusti 2014

Hemmafixardag!

Sov, i vanlig ordning, länge (allt enl doktors ordination) men med massa konstiga drömmar. Borde köpa mig en drömtydarbok och se vad dem betyder ;)

Yogade, åt frukost och startade en tvätt. Tog dagens motion i form av gräsklippning. Tog en timme drygt, sååå långt och tjockt gräs... Krattade ihop gräsklippet och la ut mellan grönsakerna i landet. Vattnade tomaterna och åt upp dagens skörd - två stycken :)

Har länge velat baka surdegsbröd och idag blev det en "fuskvariant" med köpt surdeg. 



Jag har dock fått recept av J:s syster, hur man gör från grunden och det ska jag prova nästa gång! Men det här blev jättegott!


Hann smaka en kant innan jag fotade ;)

Hade köpt färska rödbetor som jag kokade och sen gratinerade med chèvre och valnötter, helt underbart gott! Efter det åt vi kycklingpaj med mango chutney.  Äter man makaronipudding på lördagen så kan man äta lite gott en måndag ;)

Hade mini-spa i badrummet med hårinpackning och kroppsskrubb. Efteråt smörjde jag in mig med en väldoftande olja och blev mjuk som en barnrumpa :)

Nu är det snart sovdags. Måste in till stan i morgon och uträtta lite och veckohandla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar